Bordessen GVB Tramremise

Aannemer
GVB Exploitatie
Plaats
Diemen
Uitvoering
Januari tot-en-met april 2017

De lijnwerkplaats van het GVB wordt gebruikt voor het onderhouden en repareren van de Metrotoestellen op de Amsterdamse spoorwegen. De lijnwerkplaats van 120 meter is hervormd met werkbordessen en extra veiligheidshekken om de veiligheid en werkomgeving van de GVB monteurs te verbeteren.

In combinatie met J.Blom Opmeer Constructie en Apparatenbouw zijn de werkbordessen en hekwerken gerealiseerd. J.Blom Opmeer realiseerde het beweegbare mechanische gedeelte waarbij Vic Obdam het constructiewerk, roosters, hekwerken en trappen heeft geleverd.

 

 

_K0B980575 75 dpi
_K0B9883 75dpi

Uitgangspunt voor het project was dat de onderhoudswerkzaamheden aan de metro’s tijdens de bouwperiode door konden draaien, daarnaast moest er altijd de mogelijkheid zijn om spoedreparaties uit te voeren aan de metro. Hiervoor heeft Vic Obdam in samenwerking met het projectteam een plan gemaakt.

Uitdaging en uniek bij dit project is dat de montagewerkzaamheden op locatie zo veel als mogelijk beperkt moesten worden, omdat de werkzaamheden die daar plaatsvinden niet stilgelegd konden worden. Wij hebben daarom de keuze gemaakt om in een ploegendienst en in de weekenden de montagewerkzaamheden te verrichten om de bouwperiode in te korten. Daarnaast is er in de voorbereiding veel energie gestoken om het ontwerp dusdanig te maken, zodat alle onderdelen geprefabriceerd konden worden. Dit hield in dat de werkbordessen al geheel in elkaar zijn gemonteerd en voorzien zijn van roosters voordat deze naar de bouw zijn getransporteerd.

Middels een goed doordacht plan heeft Vic Obdam samen met de betrokken partijen de montagewerkzaamheden uiteindelijk in 10 werkdagen kunnen uitvoeren, waarbij de onderhoudswerkzaamheden van het GVB ook hebben kunnen plaatsvinden.

Gerelateerde projecten